banner


Water Blow Nusa Dua - Bali, awesome power of nature as large waves from Indian Ocean.



https://www.youtube.com/watch?v=vz_joGbLPLIWater Blow in Nusa Dua lets you witness the awesome power of nature as large waves from the Indian Ocean constantly crash against the jagged limestone edges on the peninsula’s south-eastern cliff. You can easily reach this purpose-built lookout along paved footpaths on the southern half of the ‘twin islands’. Here you’ll find 240 degrees of dramatic seascape, with the irregular splashes and sprays simply adding to the fun of it.

An arch reading ‘Water Blow’ overhead leads you to the site, and a stone slab cautions visitors with inscriptions that read, “Strong Currents”, “Sudden Drop Off”, “Dangerous Shorebreak”, “Slippery Rocks”, “High Surf” and “Sharp Coral” along the way. Indeed, the crashing waves can reach up to several metres high. The lookout is a circular cement stage bordered by guardrails. It is built with a large stone in the middle with benches where you can take a seat and wait for each wave.

Enjoy the sweeping views and approach the Water Blow site at your own risk – the large surges can be dangerous, and there are no lifeguards around. The so called ‘water blows’ result from the narrowing crag below the cliff face that channel a massive surge of water up to 30m high from its base following strong currents. While it is a pleasant view for taking photos, be sure to protect your camera gear from the unpredictable splashes and sprays. The chances of getting completely drenched are extremely high.


This southern peninsula offers leisure walks along the paths that line its circumference, and it serves as a favourite weekend spot for locals and guests staying at the nearby resorts, including the likes of Grand Hyatt Baliand Inaya Putri Bali, with its flowering gardens and green lawns. The Water Blow site serves as a great stopover to cool off or catch a breath in between walks or jogs. The site allows free access for the public.


Terjemahan Bahasa Indonesia :
Deburan Ombak di Nusa Dua memungkinkan Anda menyaksikan kekuatan alam yang mengagumkan saat ombak besar dari Samudera Hindia terus-menerus menabrak tepi batu kapur bergerigi di tebing selatan semenanjung.  Anda dapat dengan mudah mencapai pencarian yang dibuat khusus ini di sepanjang jalan setapak beraspal di bagian selatan 'pulau kembar'. Di sini Anda akan menemukan 240 derajat pemandangan laut yang dramatis, dengan percikan dan semprotan yang tidak teratur hanya menambah kesenangannya.

Sebuah bacaan lengkungan 'Deburan Ombak' mengarah ke situs Anda, dan pada sebuah lempengan batu memperingatkan pengunjung dengan prasasti yang berbunyi, "Arus Kuat", "Sudden Drop Off", "Shorebreak Berbahaya", "Batu Selam", "Surf Tinggi" Dan "Coral Sharp" di sepanjang jalan. Memang, ombak bisa mencapai ketinggian setinggi beberapa meter. Yang terlihat adalah tahap semen melingkar yang dibatasi oleh pagar pembatas. Ini dibangun dengan batu besar di tengah dengan bangku-bangku di mana Anda bisa duduk dan menunggu setiap gelombang.

Nikmati pemandangan yang menyapu dan dekati situs Water Blow dengan risiko Anda sendiri - lonjakan besar bisa berbahaya, dan tidak ada lifeguards. Hasil 'water blows' yang dihasilkan dari tebing yang menyempit di bawah permukaan tebing yang menyalurkan gelombang besar air setinggi 30 m dari basisnya mengikuti arus kuat. Meskipun ini adalah pemandangan yang menyenangkan untuk mengambil foto, pastikan untuk melindungi perlengkapan kamera Anda dari percikan dan semprotan yang tak terduga. Kemungkinan untuk benar-benar basah kuyup sangat tinggi.

Semenanjung selatan ini menawarkan jalan-jalan santai di sepanjang jalur yang melapisi kelilingnya, dan ini merupakan tempat akhir pekan favorit bagi penduduk setempat dan tamu yang menginap di resor terdekat, termasuk orang-orang seperti Grand Hyatt Bali dan Inaya Putri Bali, dengan taman berbunga dan hijau Halaman rumput Situs Water Blow berfungsi sebagai persinggahan yang bagus untuk mendinginkan atau menarik napas di antara jalan-jalan atau jogs. Situs ini memungkinkan akses gratis untuk umum.

Subscribe to receive free email updates: